Czym jest SEM i w jaki sposób realizowane są kampanie w wyszukiwarkach?

Marcin Stoch

Kampanie SEM w ostatnich latach stały się niesamowicie popularne. W przypadku, kiedy są przemyślane i dobrze zaprojektowane, pozwalają na naprawdę świetne rezultaty i wysoki zwrot z inwestycji w reklamę internetową. Czym jednak jest SEM, jakie kampanie wchodzą w skład marketingu w wyszukiwarkach?

Podstawowa definicja reklamy SEM

SEM w swoim dosłownym tłumaczeniu to po prostu marketing w wyszukiwarce internetowej. Ze względu na swoją popularność oraz to, jak często korzystają z niej użytkownicy- obecnie najczęściej jest to wyszukiwarka Google. W ramach ogólnej kategorii reklam zogniskowanych na wyszukiwarce, mamy tak naprawdę dwie możliwości przeprowadzenia kampanii reklamowej- poprzez kampanie Google Ads rozliczane w dużej mierze za kliknięcia użytkowników oraz poprzez SEO, czyli pozycjonowanie strony. Czym różnią się między sobą te kampanie? 

Kampanie Google Ads 

Jest to cały system płatnych reklam, które wyświetlają się zaraz przy wynikach wyszukiwania. Mogą wyświetlać się nad wynikami organicznymi, z boku lub pod spodem i są opisane jako linki sponsorowane. Większość użytkowników ma świadomość tego, że są to reklamy, jednak część nadal utożsamia je z organicznymi wynikami wyszukiwania. Kampanię w Google Ads można rozpocząć tak naprawdę od razu. Wystarczy wybrać interesujące nas słowa kluczowe, na które chcemy, aby nasza strona się wyświetlała. Sam system Google Ads daje ogrom różnych możliwości- nie tylko reklamę w wyszukiwarce, zaznajamianie się z nim ma więc przyszłość, gdyż być może sukces kampanii w wyszukiwarce zachęci nas także do innych działań. Po dodaniu ustawień kampanii oraz po skonfigurowaniu płatności można niemalże od razu zacząć się reklamować. 

SEO, czyli pozycjonowanie w wynikach organicznych 

Pozycjonowanie strony to nic innego jak szereg działań, które mają na celu podniesienie pozycji strony w wyszukiwarce. Ma to ogromne znaczenie, gdyż użytkownicy najczęściej klikają i odwiedzają te strony, które wyświetlają się im na liście wyników najwyżej. Ważne jest, aby walczyć o wysokie pozycje na te słowa kluczowe, które mają wysoką popularność wśród użytkowników, dobrze też, aby miały one charakter sprzedażowy. Co ważne, o ile także i w tym przypadku wszystko opiera się o słowa kluczowe- efekty prowadzonych działań nie są widoczne od razu. Trzeba na nie poczekać minimum 3-4 miesiące czasu. Pozycjonowanie strony wymaga specjalistycznej wiedzy o tym, w jaki sposób robić to tak, aby rzeczywiście wyglądało jak naturalne zdobywanie popularności przez stronę. Agencje SEO opracowują dla każdego klienta indywidualną wycenę świadczonych usług oraz strategię link building starannie dobierając miejsca, w których strona będzie reklamowana. 

Zobacz też:  Wabbit, czyli nietypowy rodzaj zagrożenia w komputerze. Jak się chronić?

SEO czy Google Ads? Co wybrać na start?

To jedno z najczęściej zadawanych pytań- jak dopasować taką kampanię do potrzeb własnego przedsiębiorstwa? Klienci zastanawiają się, jaka forma reklamy sprawdzi się w ich przypadku. Oczywiście, doskonałym pomysłem jest połączenie tych działań razem tak, aby uzyskać mocniejszy efekt reklamowy. Mając świadomość tego, że kampanie w Google Ads można tak naprawdę rozpocząć w dowolnej chwili- dobrze jest wystartować właśnie z taką reklamą, aby od razu zwiększać ruch użytkowników na stronie i zachęcić potencjalnych klientów do zainteresowania się ofertą. 

Jednocześnie, można w tej samej agencji zdecydować się na usługę pozycjonowania strony. To mogą być nawet te same frazy kluczowe, które zostały wcielone do kampanii linków sponsorowanych. Pamiętajmy bowiem, że czas oczekiwania na efekty SEO może wynieść około kilku miesięcy. Natomiast kiedy się już pojawią będzie można podjąć decyzję o tym, czy kontynuować reklamę płatną w Google Ads czy też czerpać korzyści jedynie z samego pozycjonowania. Bardzo często obie te usługi są oferowane razem przez agencje reklamowe, gdyż pozwalają na bardzo dobre efekty, które naprawdę są mocno zauważalne. To idealna kombinacja kampanii reklamowych dla firm, które dopiero rozpoczynają swoją działalność. 



Zobacz także:
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz też